Köpvillkor och information

Företagsinformation

 

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av:

Helpfully 

Sandhemsvägen 78

46142 Trollhättan


Organisationsnummer: 7409245581

Telefonnummer: 0702-343442

E-postadress: contact@helpfully.se


Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive avgifter för frakt samt moms.

Du betalar via Klarna, Bankkort, Applepay, Googlepay eller Paypal

Helpfully  levererar din order, men det är med respektive betalningsleverantör du som kund har betalningsrelationen.

Alla frågor kring fakturering och betalning besvaras därför exempelvis av Klarna om de är de som du betalat med.

 

"Klarna gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

Klarna skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala; med Klarna faktura, Klarna konto, med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert."

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

 

Leveranser 

Helpfully levererar med Postnord till kunder i Sverige med följande fraktalternativ:

Standardfrakt 39 kr och fraktfritt vid köp över 500 kr. 

Standardfrakt innebär att mindre och lättare försändelser skickas som Postnord varubrev till mottagarens brevlåda förutsatt att brevlådan är tillräckligt stor. Större och tyngre skickas som paket till mottagarens närmaste Postnord-ombud, dit också varubrev som av någon anledning inte kan lämnas i brevlådan lämnas in.

Försändelsen är spårbar, och du kommer få ett sms eller mejl så att du kan följa ditt paket.

Helpfullys ambition är snabba leveranser och alla order skickas så snart det är möjligt. Med reservation för geografiskt läge, helgdagar och andra tillfälligt uppkomna hinder uppskattas leveranstiden till 2-5 dagar från order, men en exakt leveransdag kan inte garanteras.

Om du behöver ha din order till ett särskild tillfälle, kontakta gärna Helpfully för att diskutera om det är genomförbart.

 

Lagerhållning

Helpfully är en småskalig butik med små lager och en vara kan därför snabbt sälja slut. Om leveransförsening uppstår får du meddelande om detta via e-post.

Helpfully kommer att göra allt för att fullfölja din beställning, men du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar.

Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen på grund av omständigheter som inte går att påverka, t ex då en leverantör eller speditör inte kan fullfölja sina åtaganden. Helpfully förbehåller sig rätten att friskriva sig från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

Returer

Om du önskar returnera en vara kontakta först Helpfully på contact@helpfully.se Returer sker på din egen bekostnad, undantaget returer av defekter eller felplock.

Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Vid defektbyten och felplock betalar Helpfully den nya frakten till dig.

 

Returer skickas till:

Helpfully

Sandhemsvägen 78

46142 Trollhättan

 

14 dagars öppet köp (undantag gäller för första paret WUKA)

Helpfully följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning (ångerrätt). Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela Helpfully. Artikeln ska returneras väl emballerad, i säljbart skick och i originalkartong. Frakt sker på köparens bekostnad.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har Helpfully rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Undantag gäller för köp av första paret WUKA menstrosor, oavsett modell. Vid köp av första paret har köparen 40 dagars returrätt för byte av modell eller storlek. Om köparen köpt fler par vid samma tillfälle, gäller garantin för ett par, de andra ska returneras i obruten förpackning.  Detsamma gäller vid ytterligare köp av WUKA. Köparen står själv för frakten vid retur.

 

 

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar Helpfully tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag returen togs emot.

Du står själv för returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

 

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos Helpfully behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att Helpfully lagrar och använder dina uppgifter i verksamheten för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som Helpfully har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Kontakta iså fall Helpfully via epost contact@helpfully.se